Friday 15 November 2013

Proses checkup di Klinik Ortopedik, HKL

Bagi aku yang pernah menginap di hotel ward HKL nie, tiap kali checkup akan diberi borang x ray. So tiap kali datang ke Pusat Rawatan Pakar Harian Hospital Kuala Lumpur, aku ke Jabatan Imejan untuk amik x-ray. 
- serah borang
- diberi nombor
- tunggu nombor dipanggil untuk x-ray
- nombor dipanggil ikut bilik, dan x-ray
- tunggu filem x-ray siap
- nama dipanggil untuk filem x-ray
- tandatangan buku penerimaan filem
- amik filem
Tamat.

Pergi pula ke Klinik Ortopedik (aras yang sama)
- tunjuk kad temujanji di kaunter
- diberi nombor
- naik aras dua ke Klinik Ortopedik
- tunggu nombor dipanggil
- pergi ke kaunter setelah no dipanggil dan tunggu untuk ke bilik doctor
- macam aku akan dapat nombor yang pangkal 5. Bermaksud perlu jumpa doktor pakar.
- so bilik Miss Nor Azlin Zainal Abidin tetap di bilik no. 23. Di situlah aku menunggu tiap kali ada checkup ditemani mama sejak aku lepas kuar ward.
- tunggu no dipanggil lagi sekali untuk masuk ke bilik doktor
- masuk bilik, keluar bilik
- tunggu di luar bilik untuk segala macam
- borang x- ray, slip ubat dan mc bagi yang berkaitan
Tamat.

Turun pula ke aras bawah untuk ke farmasi
- ke kaunter 1, serahkan slip ubat dari doktor
- ambil nombor dan tunggu giliran
- nombor dipanggil, ambil ubat
- dah boleh balikkkkkkk
Tamat.

Kat farmasi paling aku suka. Tak payah tunggu lama walaupun nombor banyak. Sangat efisyen dan cepat. Kenapa untuk dapatkan rawatan tak macam nie... Huhuhuhuhu...


Kronologi masa boleh dilihat kat masa yang tercatat kat slip nombor ini.





No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.