Sunday 24 November 2013

Menunggu saudara dari Bali

Sejak semalam mama sibuk mengemas rumah dan merancang rancang jadual untuk memenuhi masa saudara angkat kami yang akan datang dari Bali esok. Pertama kali naik pesawat. Pertama kali keluar dari negaranya. Atau lebih tepat Bali, Indonesia. Tiket penerbangan ditaja oleh kami bertiga. Kongsi kongsi. Huuuu mudah mudahan perjalanannya lancar subuh esok jam 6 pagi.

Tak sabar nak bawa dia lihat betapa indahnya Malaysia. Benar kata pepatah. Jauh perjalanan luas pengalaman. Teringat aku ketawa ketika dia bertanyakan aku bagaimana besarnya jalan raya di Malaysia. Dan kebetulan dalam ipad aku banyak video yang aku tangkap sepanjang perjalanan aku ke mana mana. Itu aku tunjukkan padanya. 

Dan pertanyaan seorang lagi pemandu pelancong yang membawa kami di Bali tempoh hari juga membuatkan aku terkenang kembali betapa benarnya pepatah itu. Dia bertanyakan pada kami buah buahan apa yang ada di Malaysia. Apa seperti pulau dewata itu juga? Ada rambutan, durian, manggis dan lain lain?

Ayohhhhh... Luaskan pengalaman kita dengan meninjau negara lain yang lain kebudayaannya. jauh berjalan luas pemandangan dan pengalaman...


Selamat datang ke Malaysia Pak Komang....

No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.