Thursday 24 October 2013

Selitan... Entri Bali lagi

Hmmmm... Sementara masih ada masa dan waktu, biarlah aku menulis lagi. Kali ini tentang beberapa item yang menarik perhatian seorang aku di Bali. Lain orang mungkin lain tarikannya.

Sate Gulai Kambing
Ini makanan kegemaran aku ketika ke Bali. Walaupun ianya bukan berasal dari Bali, namun ianya amat mudah didapati, murah dan sangattttt sedapppppp.. Aku tak pernah jumpa set makanan seperti ini di Malaysia. Adakah???? Sate kambing dihidangkan dengan nasi panas, bertemankan gulai kambing. Perghhhhh memang sangat lazat. Satenya yang empuk dengan kuah berbeza dari di Malaysia, pekat lemak dan kemanis manisan. Gulai kambing yang empuk dan berlemak. Huuuuuu memang aku boleh makan hari hari tanpa jemu sepanjang berada di Bali.

Gambar kat bawah ni time beli bungkus. Kebetulan gerai jual sate kambing ni bersebelahan jer ngan hotel kami. Apa lagi, dari bilik pun boleh lihat kedainya dan jika buka tingkap boleh hidu bau orang bakar sate. Lapar sokmolah aku...



Pisang Keju
Ini juga mudah didapati di Bali. Uhhhhh sedap gila bagi tekak aku. Huhuhu harganya juga amat murah. Dalm RM2.00 bagi satu paket. Pisang digoreng garing, kemudian ditabur keju dan gula kelapa. Macam gula merah di Malaysia tapi lebih lemak rasanya.


No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.