Tuesday 1 October 2013

Pelawat.... Huhuhu

Sudah pun masuk bulan Oktober. Cepatnya masa berlalu. 17 Oktober ni genap 90 hari aku cuti sakit. Entri ni cuma nak bercerita. Di rumah mama, dari bilik aku ni menghadap ke kebun kelapa sawit jiran mama. Di belakang ni juga ada pokok tanaman mama. Asalnya mama tanam sayur. Tapi sekarang dah tanam bunga dan lain lain sementara nak tunggu sayur ditanam lagi.

Sejak aku sakit, dikatil bilik inilah aku menghabiskan masa. Dari mula keluar hospital aku bertapa dibilik ini. Dan yang bestnya burung2 akan singgah dekat dengan tingkap bilik aku. Ada yang datang ke cermin. Mereka makan makan serangga dan belalang. Tapi yang untungnya akulah. Dapat lihat aksi si burung tanpa mereka sedari. Yang rajin datang "melawat" aku ialah burung murai, burung merbah dan burung kenit yang hisap madu tu. Huhuhuhu cantik dan comel.llllllll tatamu tetamu aku ni. Semuanya tak diundang tapi rajin datang menziarahi orang sakit cam aku. Ahaks.... Perasan la pulak. Ada yang sempat aku ambil gambar mereka. Tapi yang selalu tak sempat. Derang dah terbanggg. Huhuhuhu


No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.