Wednesday 9 October 2013

Lovina, Bali

Mata tak bleh tido... Update lgi sikit pasal Bali. Kali ni pasal Pantai Lovina. Macam yang aku cakap dalam entri sebelum ini, harga dari Denpasar ke Lovina sekitar RP450-500ribu. Anda boleh singgah di mana mana tempat menarik sepanjang perjalanan kerana harga itu biasanya telah masuk harga sewa untuk satu hari.


Gambar lelaki atas bot tu sebijik macam Piere Andre. Huhuhu. Bot yang kami naik untuk lihat ikan lumba lumba ada kaki. Terkangkang kakinya yang dibuat dari buluh yang diikat kukuh ke dua sisi badan bot. Memang kukuh dan tak teroleng pun kalau kita naik. 

Masa di Bali memang tiada beza dengan Malaysia. Tapi masa matahari terbit awal. Subuhnya jam 4.30 pagi. Kira kira macam Sabah Sarawak la..

Harga naik bot untuk tengok lumba lumba terpulang pada tawar menawar di tepi pantai dan atas berapa orang yang mahu ikut serta. Harga sekitar RP60ribu per orang. Atau satu bot RP300ribu. Harga ini lebih kurang. Ini yang kami dapat. Mungkin ada yang lebih tinggi dan mungkin ada yang lebih rendah.

Mata dah kuyu... Nanti aku update lagi ya.. Daaaaaaa

No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.