Friday 6 December 2013

Dari Apartment Mawar, Bandar Baru Sentul

As salam buat semua pembaca blog.... Moga semuanya sihat waalfiat dan selamat berhujung minggu...

Syukur aku telah memiliki rumah. Rasa syukur ini bertambah tambah bila orang orang yang datang ke rumah aku memuji muji rumah aku yang bersepah ni. Huhuhuu... Puji dari segi lokasi dan keluasan rumah yang memang selesa... Lebih dari 1000 kaki persegi memang selesa.

Ya memang bersyukur sangat memiliki rumah ini. Dengan pemandangan menghadap gunung ganang Banjaran Titiwangsa memang menenangkan hati aku. Nun di kejauhan aku lihat semakin banyak apartment kondo tumbuh bagai cendawan. Memang tepat peribahasa ini. Memang cepat sekali pembangunan mereka.

Mujur sekali berhampiran rumah aku ni dikelilingi flat DBKL dan di atas sedikit lebuhraya DUKE. Dah tentu tidak akan ada pembangunan yang dilakukan. Selamat pemandangan aku dari dihalang. Takat jauh jauh tu abaikan lah. Bukit dan gunung lebih tingggi. Paling nyaman bila selepas hujan dan awal pagi melihat kabus dan awan di lereng gunung... Mulalah berangan nak pergi ke situ. Huhuhuhu


Berbanding dengan blok satu lagi yang kononnya menghadap ke KLCC rasanya dah nak hampir tertutup pandangan mereka itu kerana pesatnya pembangunan bangunan yang baru.
Lihat di kawasan Barat yang menghala ke LRT, bukit dan gunung dah terhalang pandangan dek tumbuhnya bangunan tinggi. Yang pastinya tumbuhnya mereka semakin menjauh dari area rumah aku. Syukurlah masa aku membeli dari Doktor itu tahun 2009 harganya tidak mencecah RM200 ribu pun, masih terlalu murah jika dibandingkan dengan keadaan rumah serta lokasi yang terbaekkkk.. Terima kaih Dr. zam dan terima kasih Mudah.My kerana mempertemukan aku dengan chenta hatiku ini. CINTA TITIWANGSA.



No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.