Monday 16 December 2013

Berbudi kepada tanah

Humang aih... Lama sungguh aku tak lihat tanaman aku. Ibarat anak yang dikandung ditinggalkan begitu sahaja. Sedih hati ini tak siapa yang tahu. Aritu sempat menjenguk sekejap sahaja beberapa minit tumbuhan yang disemai.

Timun aku dah banyak daunnya. Dan ada yang telah dimakan siapa pun tak tahu. Bak kata Tukang Kebun KBB nak tuduh siapa tak tahu... berdosa plak. Huhuhuhu...

Kacang renek aku pun dah tinggi. Pandai dia jaga diri sepanjang aku tak ada dah dua minggu.

Bunga orkid nie pun berbunga mekar tanpa dibelai mama. Ciannnn

Ini juga, kembang mekar sepanjang peninggalan kami. Cantik...

Insyaallah selepas ke Hospital Kuala Lumpur esok pagi aku balik ke pangkuan mereka. Akan ku belai mereka dan hapuskan rumput rampai yang bermaharajalela. Huhuhuhu... 

Target nak semai:
1. Biji ciku
2. Biji mempelam dari Bali yang mama bawa pulang
3. Biji betik panjang yang manis





2 comments:

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.