Saturday 24 January 2015

Ayam panggang sos Heinz

Semalam pakcik dan makcik serta sepupu sepupu datang mengunjungi rumah mama. Melawat aku. Rabu lepas juga rumah mama dikunjungi sedara mara dan jiran terdekat. Semua datang melawat aku. Menyusahkan orang kan. Hmmmm.. Tapi aku tak minta dilawati. Cukup sekadar doa. Tapi bak kata sahabat aku, kenapa bila mereka masuk hospital ko beriaya iya datang melawat? Erkhhhhhh.... Pantas otakku berputar. Ehhhh aku x pa. g melawat derang. Aku tak da tanggungjawab. Aku x da suami, anak anak dan lain lain. So aku senang bergerak. Derang susah. Dengan anak cucu bagai. Huhuhu kesiannnnnn...

Dipendekkan cerita, hari ini mood masak datang lagi.
Ayam dua belah yang aku perap dari petang semalam. Dengan sos BBQ Heinz. Campur sikit serbuk lada hitam. Dan masukkan dalam peti ais. Bukan bahagian beku tau. Bahagian sejuk biasa. Tak berbau dan ayam tak tak busuk sebab dah diperap. Pagi ni aku kuarkan elok jer.

Tambah kentang, bawang dan tomato, siap. Panggang tiap belah dalam 30 minit sahaja. Guna apa?

Guna ini jer. Buka jenama are ikan pun. Sebab ni aku beli dari makcik aku. Bayar bulanan. Amik je lah. Dua tiga bulan dah jadi barang. Nmpak. Kalau duit entah ke mana aku belanjakan.

Kali ni mama mahukan yang berkuah sikit. Barulah lembut. Jadinya semua sos perapan ayam tadi aku masukkan sekali. Tu yang berkuah sikit. Rasanya? Terbaekkkkkkkk

Cubalah.... Jom makan ayam. (Tanpa nasi)





No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.