Wednesday 28 August 2013

Sesi Bersama Miss Azlin@ Klinik Ortopedik, HKL

Sesi Q & A with Miss Azlin@22.8.2013

Pinggul kebas
------ ambil masa sikit coz ada letak alat apa tah sepanjang 12 jam pembedahan berjalan. 

Punggung x boleh angkat
------- beri masa sikit lagi

Nak berdiri dari duduk sakit 
-------- juga perlu sabar dan beri masa

Foot drop masih ada lagi
-------- part ni aku sedih sikit. Macam yang pernah diingatkan dulu, foot drop ni mungkin dah tak boleh sembuh coz dah lama terbiar. Sedihnyaaa...

Boleh drive tak?
------kalau dah ok cubalah... Tak sakit dah ker?

Kenapa operation ku lama?
------- macam yang saya cakap dulu, u dah pernah buat operation, sebab ada parut luka lama
Kena hati2... Parut kat dalm tu.

Cara pakai corset n bila perlu pakai?
-------3 bulan penuh pakai. Tiap masa kecuali baring jer.

Luka operation dah ok kan?.. Aku iyakan coz Miss Azlin tak check coz aku pakai corset

Nasihat tambahan:

-Jgn pusing pusing badan kuat kuat atau jangan pusing langsung
-Jangan sesekali tunduk 
-Jangan angkat barang berat


------ yang ni jer ingat. Mama masuk juga dengan aku kali ni. Kalu ingat alu update okay... Daaaaa


1 comment:

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.