Thursday 22 August 2013

Hasil checkup hari ini...

Salam 15 Syawal 2013

7.30 pagi taxi yang ditempah sudah sedia menunggu depan umah mama. Awal sploh minit sebenarnya. Cuaca pagi ini Alhamdulillah.. Baik walaupun pagi tadi angin agak kuat bertiup. Ingat dah nak hujan tapi syukur. Cuaca baik mengiringi perjalanan aku dan mama ke HKL.


Jam 9.30 
Suasana di persekitaran HKL terutamanya di belakang ward aku dahulu ramai wartawan dan polis berkumpul. Semua nya menunggu dan memburu berita terkini berkaitan tragedi bas Genting terjunam ke dalam gaung semalam. Takziah kepada semua keluarga mangsa tragedi. Menitik juga air mata memikirkan azabnya dan traumanya mangsa saat bas tersebut jatuh dan terjunam. 

Tiba di Pusat Rawatan Pakar dan Harian HKL. Ambil no di klinik ortopedik aras bawah. Dudukkan mama di klinik ortopedik aras dua. Nasib baik aku teringat yang x- ray perlu dibuat sebelum berjumpa dr. Pakar. Mama duduk di situ dengan barang barang yang agak banyak. Then aku turun ke aras bawah dengan borang x-ray. 

Acara x-ray
Setelah siap x-ray di bilik no.6, aku menunggu diluar. Menantikan filem x- ray siap. Tetiba nama aku dipanggil lagi sekali dari bilik x-ray no. 6. Aik.. Apahal plak... Mesti kena x-ray lagi nih...

Betul dugaanlu.. Kena x-ray lagi skali coz yang first tak nampak besinya.. Hurmmm.. Jadi lagi. Aritu time aku di ward, kena x-ray lagi sekali juga. Time tu g x-ray dengan katil. Best jer ditolak atas katil g bilik xray. Huhuhuh. Dahh siap xray, baring tunggu nurse datang amik, juru xray datang carik aku dan tolak katik aku masuk bilik xray sekali lagi. Aduhyaiiii... Sib baik tak balik ward lagi.

So hari ini terjadi lagi. Tak perlah. Cuma lambat sikit aku nak bersiap coz pakai corset lagi. Nak pakai kain lagi susah. Maklumlah kaki kiri aku ni mana leh angkat. So salin baju lagi selali. Xray lagi sekali. Huuuuu

Mama masih setia menunggu. Dah dilem siap, naik atas semula dengan filem x ray di tangan. Syukur dah siap satu bab.

Menunggu doktor pakar di bilik no.23
Setelah selesai no dipanggil, aku dan mama menunggu di hadapan bilik no.23. Sempat ke tandas berhampiran bilik no.23. Bersih dan luas tandasnya. Selesa. Tisu juga banyak. Tahniah...

Bersambung lepas ini apa kata Miss Azlin...




No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.