Saturday 28 September 2013

Teman setiaku

Sepanjang lepas pembedahan, tongkat merupakan teman setia aku. Selain dari tongkat, hanger baju menjadi teman setia aku juga. Yang siap sedia berkhidmat untuk mengambil barangan aku yang terjatuh seperti kain, beg plastik, kin baju serta beberapa barangan lain yang mempunyai tangkai. Sejak aku balik ke kl aritu aku terjumpa tempat roller cat rumah aku. Idea yang bagus untuk mengambil pakaian dan menekan plug di bawah.


Sejak aku tidak dibenarkan membongkokkan badan selama 4,5 bulan, apakah daya ku untuk meneruskan kehidupan ini... Kena kreatif untuk terus hidup berdikari. Kalau nak pakai seluar atau skirt, macamana nak tanggalkan dan ambil semula, semuanya perlukan bantuan alatan ini. Atau kurang kurang hanger. Sama juga ketika nak tanggalkan skirt atau seluar. Mcmana nak tanggalkan hingga lepas dari kaki??? Mula mula kekok. Dah dua bulan lebih ni, kaki kanan ni pun dah cekap ambil barang dari lantai. Sekeping kertas pun dia dah pandai pegang. Hehehe... Training punya pasal...

Sampai bila mama perlu bantu aku untuk ambil barang setiap masa?......

Hmmm...jauh di lubuk hati aku, rasa sedih yang tak kunjung padam. Orang lain mungkin menjalani pembedahan tulang belakang dan mempunyai masalah tulang belakang. Tapi mungkin tak ramai yang mempunyai pakej foot drop seperti aku... Apa yang dapat aku katakan sekarang ialah redho jer lah dengan ketentuan Allah SWT. Ujian DariNya untuk aku. Aku akan berikhtiar untuk meneruskan perubatan. Insyaallahhhhh....



No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.