Wednesday 4 September 2013

Perubatan Tradisional Haji Pie, Kampung Tebuk Pulai

Hari ini mama bawa aku mencuba rawatan alternatif yang diberitahu oleh anak pemilik kedai makan di area pekan Sungai Besar. Dia nampak aku pakai tongkat masa makan di gerainya aritu. Time mama beli bungkus di situ, dia bagi mama nombor telefon haji Pie ni untuk aku cuba berubat di situ. Rumah haji Pie di Batu 2, Kampung Tebuk Pulai, Sabak Bernam. Semalam aku dah call Haji Pie tu. dia menjalankan perubatan dari jam 9.00 pagi hingga jam 5.00 petang.

Setelah tiga kali berhenti di rumah orang, bertanya jalan, akhirnya kami berjaya berjumpa dengan Haji Pie. Setelah bersembang lebih kurang, beliau memulakan rawatan. Rawatan dijalankan di bawah rumah beliau sahaja. Di tempat yang terbuka sahaja. Semua orang boleh lihat rawatan dijalankan.

Dipendekkan cerita, kesimpulan yang dinyatakan amat menyedihkan aku. Foot drop aku tak dapat disembuhkan lagi. BeIiau kata ianya memang tak dapat beliau ubati. Hmmmmmmmm tak perlah. Mungkin bukan rezeki aku dengan beliau...

Ya Allah, aku akan tetap berusaha untuk menyembuhkan penyakitku ini. Berikan aku kekuatan untuk terus berusaha. Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Pengasih dan Pengampun. Aminnn ya Rabbal Alamin...


2 comments:

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.