Tuesday 3 September 2013

Suhaimi Mesin Rumput & Timun Tikus

Tajuknya tiada kaitan. Tapi entry yang nak aku ceritakan ini ada kaitan. Uncle Suhaimi mesin rumput di rumah mama tiap dua atau satu kali bagi tempoh dua bulan. Sambil itu dia juga mengambil upah meracun keliling rumah mama, trim pokok pokok bunga kertas dan pelbagai kerja taman dilakukan demi mendapatkan upah.

Setelah kepulangan dia, mama jalan jalan keliling rumah dan terjumpa dengan buah ini. Pokoknya telah diputuskan oleh uncle tu. tinggal seranglai pokok dan ada buahnya. Buah timun tikus namanya... Oleh kerana saiznya yang kecil agaknya itu sebab diberi nama timun tikus kot. Atau pun hanya tikus yang makan buah ini????

Setahu kami buah timun tikus berbentuk timun biasa. Memanjang tapi yang ini bulat bentuknya. Heheheh cukup comel... Geram tul aku tengok. Rugi kalau tak kongsikan di sini.

Gambar daun nya aku tak ambil coz buah ini mama yang jumpa. Tgk lah kalau rajin esok aku cari gambar daunnya yang dah kena potong. Tak janji ya. Huhuhu daaaaaaaa...


No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.