Monday 2 September 2013

Jiwa melankolik

Hari ini jiwa aku ada sedikit melankolik. Jiwa kacau dan rasa sedih bertandang. Mula tak keruan dan rasa nak pergi satu tempat yang ada laut, pantai dan tempat yang mendamaikan jiwa. Hari ni lah punya mood. Esok mungkin mood ini akan berubah. Kesihatan aku seperti itu lah. Foot drop masih ada. Mama masih tak benarkan aku drive. Masih tak merasa nak ke sana ke mari dengan bebas seperti dahulu.

Sakit belakang masih ada. Masih menghuni. Tiap kali batuk n bersin masih mengundang jeritan. Hurmmm.. Moga Allah kembalikan semula kesihatan aku lebih baik dari hari semalam. Masih aku mencari2 rawatan alternatif untuk aku cuba. Mana tahu, foot drop kaki aku berjaya disembuhkan. Siapa pun takmboleh menyangkal. Jika ada usaha dan yakin, Insyaallah ianya bukan mustahil walaupun dr. Dah kata melalui pembedahan aritu pun ianya tidak mungkin dapat dipulihkan.

Tapi aku tak akan berputus asa. Insyaallah akan ada jalan buatku nanti. Tapi andainya itu suratan yang tertulis, juga aku pasrah. Tahulah aku mengatur hidup ini. Juga sepertimana janji aku pada diri sendiri, andainya aku lumpuh seklipun, aku tak akan patah semangat. Hidup ini perlu aku teruskan walau dengan apa cara sekali pun. Walau dengan apandaya sekalipun. Allah dah berikan aku segala yang terbaik selama ini. Apalah sangat dengan ujian yang diberikan ini. Syukur Alhamdulillah.... Sob... Sob... Sob... Aku akan terus berusaha....


No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.