Tuesday 11 February 2014

Buah Tampoi

Lama tak jengah ke sini. Rindu yang amat sangatttt. Namun apakan daya. Aku mula jer masuk kerja dah bertalu talu projek yang datang. Tanpa henti. Teringat kata cerita lama p ramlee tu. Selagi tak tutup mata.. Kerja.. Kerja .. Kerja.. Huhuhuhu

Tapi buah ini buat aku rasa nak juga menulis. Ngantuk dan letih pun aku nak sangat tulis. Sebab dah lama aku cari buah ni tapi tak berrkesempatan. Pergi Gopeng haritu pun tak sempat nak singgah. Memang teringin sangat sangat. 

Syukur.. Nak dijadikan cerita, rakan yang baru pulang bertugas dari Majlis Rumah Terbuka Malaysia Tahun Baru Cina baru baru ni di Taiping, balik bawa buah Tampoi dan buah rambai yang manis...

Terima kasih kak liza yang ingat kat kengkawan. 

Sedapnyaaaaaaaa.. Syukur Alhamdulillah... Tak rugi jika kita memenuhi keinginan orang lain. Tambahan lagi ibu atau saudara kita. Insyaallah jika teringin apa apa, akan dapat. Tak cepat lambat, akan ada rezeki kita. Kadang rasa susah nak dapat, tapi bila tiba rezekinya, adalah kita dapat merasa makanan tu. Subhanallah...

So, inilah buah tampoi bagi yang tak pernah tengok. Rasanya manis. Masam sedikit jer. Yang banyak manis. Bijinya tak boleh makan yer... Rambai plak tak sempat nak ambil gambar. Aku makan setangkai. Dengan bijinya sekali. Hehheheh..




No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.