Monday 17 February 2014

AlFatihah


"Aku nak pencen awal laaaa... Aku bukan apa.. Petang petang aku nak sapu ubat, pas tu aku nak go solat maghrib... Kalau aku pencen senanggggg..." Dan seperti biasa dia ketawa senang hati...

"Ehhhh... Ko ni dari letak ayat ayat orang putih lebih baik ko taruk yang bahasa melayu... Nah.. Aku bagi ko buku ni..(mutiara kata) tiap kali mesyuarat pengurusan ko guna satu..."

"Aku ingat bila dah pencen aku nak ternak arowana la ma... Ko tengok tu.. Banyak kolam kolam kat situ" ketika perjalanan kami ahli mesyuarat ke Perlis kami sibuk melihat kolam arowana di kiri kanan jlebuh raya berhampiran bukit merah dan beberapa tempat lagi...

Kini kata kata nya antara yang terngiang di telinga hanyal tinggal kenangan. Dia telah telah pergi meninggalkan kami buat selama lamanya.

AlAfatihah buat Tuan Haji Mohd Din Ahmad.. Moga rohnya dicucuri rahmat. Moga segala tunjuk ajarnya menjadikan pemberat timbalan timbang amalnya. Moga ditempatkan dikalangan orang orang yang beriman. Aminnnnnnnn...

Sesungguhnya bulan Februari bulan kesayangan aku dan bulan Februari juga aku kehilangan orang tersayang. Arwah abah juga pergi meninggalkan kami di bulan februari. Moga roh abah juga sedang berada di kalangan orang orang yang beriman dan jannah tempat arwah. AlFatihah....

No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.