Wednesday 29 July 2015

Philip Island... Banyaknya binatang....

Hari ketiga di bumi kangaroo
Alhamdulillah... Tercapai juga hasrat nak bawa mama ke Philip Island.. Yahoooo... 
Rezeki kami juga dapat tour agent yang sangat superb. Orang melayu yang tinggal di Australia. Asalnya bercontact dari Malaysia tapi macam tak sure nak pergi ke tak. Dia pun tak bagi harga berapa.

Akhirnya bila di Tune Hotel, tergerak nak wassap dia lagi dan akhirnya dipendekkan cerita, kami ikut tour ke Philip Island. Best sangat... Aku tak pernah ke Australia. so Melbourne ni pengalaman pertama aku la nie... kangaroo, Koala, wallabi, penguin dll.

Bermanja manja dengan kangaroo.. Kata sepupu aku, ayam pun lari bila nak dipegang. Inikan pula kangaroo. Jinak pula.. Huhuhu

Lihat orang bagi makan burung pelican. Ikan dari restoren fish n chips diberikan pada burung burung ni.
Di suatu tempat yang teramat indah, nyaman, sunyi dan tenang. Subhanallah. Indah sungguh ciptaanmu Ya Allah.

Burung ni datang makan di tangan.. Mak nyer. Anaknya tak nak dipegang. Bapaknya garang pula. Comel betul anaknya... Rasa nak picit jer.
Tour guide kami yang terbaik. Mr. Fadil...

Ini Lavender. Sungguh indah... Mewangi...

Hidangan makan tengah hari kami yang tak disangka sangka. Dimasak dari rumah Mr. Fadil. Terbaik... Tak pernah sangka akan dapat pengalaman macam ni. Makan berkelah di San Remo, Philip Island. Masa kat Turki memang teringin nak berkelah macam ni. Kebetulan cuaca sejuk memang syok lepak makan. Tengah lapar. Isteri Mr Fadil masak nasi ayam. Ayam goreng, sayur campur, salad, sambal, kek buah, air panas dan lain lain makanan lagi. Biskut, air kotak, roti. Sungguh mewah tour satu hari ini. 







No comments:

Post a Comment

Blog ini adalah luahan rasa dan ilham yang dicetuskan mengikut mood serta rasa hati sendiri tanpa melibatkan mana mana pihak yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia... Terima kasih atas sokongan semua.